27
Mon, May
573 New Articles

ျမန္မာ့ေရပိုင္နက္ လုံျခဳံရန္ ကမ္းေျခေစာင့္တပ္ ဖြဲ ့ေရး စီစဥ္လ်က္ရွိ

ေက်ာက္တန္းမဲဆႏၵနယ္ ျပည္သူ ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေအးျမျမမ်ိဳး ေမးျမန္းေနစဥ္ (ဆင္ဟြာ) Politics, Law & Military

ေနျပည္ေတာ္ မတ္လ ၁၃ ရက္(ဆင္ဟြာ)

ျမန္မာ့ပင္လယ္ျပင္ႏွင့္ ကမ္းရိုးတန္း ပိုမို လုံျခဳံေရးအတြက္ ကမ္းေျခေစာင့္ တပ္ဖြဲ ့ဖြဲ ့စည္း တာ၀န္ ေပးအပ္ရန္ စီစဥ္ေဆင္ရြက္လ်က္ရွိသည္ဟု ကာကြယ္ေရး ၀န္ၾကီးဌာန ဒုတိယ ၀န္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျမင့္ႏြယ္က ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ယေန ့ ေျပာခဲ့သည္။  

“ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္အေနႏွင့္ ကမ္းေျခေစာင့္ တပ္ဖြဲ ့အား ကာကြယ္ေရး ၀န္ၾကီးဌာန ေအာက္တြင္ ထည့္သြင္း ဖြဲ ့စည္းျပီး တပ္မေတာ္၏ ကြပ္ကဲမႈ ေအာက္တြင္ ထားရွိ၍ လုပ္ငန္း တာ၀န္မ်ား ထမ္း ေဆာင္ႏိုင္ရန္ လႊတ္ေတာ္သို ့ တင္ျပ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူျပီး ဖြဲ ့စည္း တာ၀န္ေပးအပ္ေရး ေဆာင္ရြက္ လ်က္ ရွိပါတယ္” ဟု ဒုတိယ ၀န္ၾကီးက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီး ေက်ာက္တန္းမဲဆႏၵနယ္ ျပည္သူ ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေအးျမျမမ်ိဳး၏ အေမးကို ေျဖၾကားရာတြင္ ေျပာခဲ့ျခင္း ျဖစ္္သည္။

ပင္လယ္ျပင္အတြင္း တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ကိစၥရပ္မ်ား အဓိက ေဆာင္ရြက္ရသည့္ ကမ္းေျခေစာင့္ တပ္ဖြဲ ့အား ႏိုင္ငံတကာနည္းတူ ဖြဲ ့စည္း ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္လ်က္ ရွိရာ ကမ္းေျခေစာင့္ တပ္ဖြဲ ့ မ်ား အေနျဖင့္ ျမန္မာ့ ပင္လယ္ျပင္ တရား ဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ လုံျခဳံေရး၊ ပင္လယ္ဓားျပရန္ ကာကြယ္ ေရး၊ ကုန္သြယ္ ေရေၾကာင္းလမ္းမ်ား၊ ေရယာဥ္ႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား ေဘးကင္း လုံျခဳံေရး၊ ေရေၾကာင္း မေတာ္တဆမႈမ်ား စုံစမ္း စစ္ေဆးေရး၊ ပင္လယ္ျပင္ရွိ စြမ္းအင္ သယံဇာတႏွင့္ ငါးလုပ္ငန္း စသည့္ ေရေၾကာင္း အက်ိဴးစီးပြားမ်ားအား ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရး၊ ပင္လယ္ျပင္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရး၊ ေရထုညစ္ညမ္းမႈ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ တုံ့ျပန္ ေဆာင္ရြက္ေရး၊ ေရေၾကာင္း နယ္နိမိတ္ ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္ရႈေရး၊ ျမန္မာ့ ကမ္းရိုးတန္း တစ္ေလွ်ာက္ သြားလာေနေသာ အပန္းေျဖ စက္တပ္ ရြက္ေလွ ခရီးစဥ္မ်ား၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြား လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ကၽြန္းမ်ားရွိ အပန္းေျဖ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ေရလုပ္သားမ်ား၏ လုံျခဳံေရး၊ ရွာေဖြ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ေပးေရး၊ စသည္တို ့ကို အဓိက ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ကမ္းေျခေစာင့္ တပ္ဖြဲ ့ ဖြဲ ့စည္းထားျခင္း မရွိေသး၍ ၎တာ၀န္မ်ားကို တပ္မေတာ္ (ေရ)က တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိျပီး ကမ္းေျခေစာင့္ တပ္ဖြဲ ့အား ဖြဲ ့စည္းျပီးပါက တပ္မေတာ္၏ ကြပ္ကဲမႈျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကမ္းေျခေစာင့္ တပ္ဖြဲ ့၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ ့၊ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၊ လူ၀င္မႈၾကီးၾကပ္ ေရး ဦးစီးဌာန၊ ေရေၾကာင္း ပို ့ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္၊ ေရ အရင္း အျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ ့ျဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာန၊ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္း ပို ့ေဆာင္ေရး ဦးစီးဌာန၊ ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာန၊ စသည့္ ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ အဖြဲ့အစည္း မ်ားမွ ကၽြမ္းက်င္သူ ကိုယ္စား လွယ္မ်ား ပါ၀င္ေသာ ICC (Integrated Command Center) တစ္ခု တည္ေထာင္၍ တပ္မေတာ္ (ေရ) က ဦးေဆာင္ျပီး သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ ့အစည္းမ်ား အၾကား သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား ရယူ ဖလွယ္ကာ အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ဆုံးျဖတ္ တုံ ့ျပန္ေဆာင္ရြက္သြားျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့ ပင္လယ္ျပင္အား ပိုမို လုံျခဳံ စိတ္ခ်စြာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သြားႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎က ေျပာခဲ့သည္။

ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျမင့္ႏြယ္ ေျဖၾကားေနစဥ္ (ဆင္ဟြာ)

တပ္မေတာ္(ေရ) အေနျဖင့္ ျမန္မာ့ ပင္လယ္ႏွင့္ကမ္းရိုးတန္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ စစ္ဆင္ေရး၊ နယ္ေျမ လုံျခဳံေရးႏွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ ရွာေဖြကယ္ဆယ္ေရး၊ သဘာ၀ ေဘးအႏၱရာယ္ က်ေရာက္ သည့္ေနရာမ်ားတြင္ လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားမႈအကူအညီေပးေရး၊ စသည့္ လုပ္ငန္း တာ၀န္မ်ားကို စစ္ေရယာဥ္မ်ားျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ ေရျပင္ ဧရိယာမ်ား အလိုက္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ထိုသို ့ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္အထိ ျပည္တြင္း ငါးခိုးေလွ ၉၄ စင္း၊ ျပည္ပ ငါးခုိးေလွ ၈၃ စင္း၊ ငါးမိုင္းခြဲေလွ ၃၉ စင္း၊ ေမွာင္ခိုေလွ ၃၀ စင္း၊ စည္းကမ္း ပ်က္ ငါးဖမ္းေလွ ၁၀၀ စင္း၊ မူးယစ္ေဆး၀ါး သယ္ေဆာင္ေလွ ၇၇ စင္း၊ သစ္ခိုးေလွ ၂၆၀ စင္း၊ လူေမွာင္ခို ေလွ ၁၇ စင္း၊ တရားမ၀င္ ဆီတင္ေလွ ငါးစင္း၊ ကၽြဲႏြား ဆိတ္ ေမွာင္ခိုေလွ ၅၄ စင္း၊ တရားမ၀င္ စက္တပ္ လက္ခတ္ေလွ ခုနစ္စီး - စုစုေပါင္း ၇၆၆ စင္းတို ့အား ျမန္မာႏိုင္ငံသား တရားခံ ၃၆၇၇ ဦး၊ ႏိုင္ငံျခားသား တရားခံ ၁၅၉၈ ဦး  စုစုေပါင္း ၅၂၇၅ ဦးႏွင့္အတူ ဖမ္းဆီး ေပးႏိုင္ခဲ့ျပီး ဖမ္းဆီးရမိ တန္ဖိုးေငြ က်ပ္ ဘီလ်ံ ၂၂၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဒုတိယ ၀န္ၾကီး ေျပာခဲ့ သည္။

လက္ရွိ၌ ျမန္မာ့ ကမ္းရိုးတန္း လုံျခဳံေရးအတြက္ ေရဒါမ်ားကို အေရးၾကီး အခ်က္အျခာ ေရ လမ္း ေၾကာင္းမ်ား ေနရာတြင္ တပ္ဆင္ျပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ကမ္းရိုးတန္း တစ္ခုလုံး ျခဳံမိေစရန္ ေရဒါမ်ား ဆက္လက္ တပ္ဆင္ႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကမ္းရိုးတန္းေစာင့္ၾကည့္ေရဒါမွ ပုံရိပ္မ်ား ဖမ္းယူရရွိ ေသာ္လည္း ေရဒါမ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထား ေသာ အလိုအေလ်ာက္ ေရယာဥ္ စိစစ္ ခြဲျခား ေသာစနစ္ (AIS:_Automatic Identification System) ၊ ေရယာဥ္ ေစာင့္ၾကည့္ေရး စနစ္ (VMS:_ Vessel Monitoring System) မ်ားျဖင့္ ရန္သူ ၊ မိတ္ေဆြ ခြဲျခား ေဆာင္ရြက္ရျပီး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္း အဖြဲ ့ခ်ဳပ္(IMO)၏ စံသတ္မွတ္ခ်က္အရ တန္ခ်ိန္ သုံးရာ အထက္ရွိ ေရယာဥ္မ်ားတြင္ AIS တပ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တန္ခ်ိန္ သုံးရာ ေအာက္ရွိေသာ ေရယာဥ္မ်ားတြင္ VMS ကဲ့သို ့ စနစ္ မ်ား တပ္ဆင္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ေရယာဥ္ ငယ္မ်ားမွ ထုတ္လႊင့္သည့္ Transporter တပ္ဆင္ျခင္း တို ့ျဖင့္ ေစာင့္ၾကပ္ စိစစ္ ခြဲျခား ေဆာင္ရြက္ လ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ သို ့ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ VMS တပ္ဆင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးသည့္အတြက္ တပ္မေတာ္ေရ ကမ္းရိုးတန္း ေစာင့္ၾကည့္ေရး ေရဒါမ်ား အေနျဖင့္ တန္ခ်ိန္ သုံးရာအထက္ ေရယာဥ္မ်ားကို ရန္သူ မိတ္ေဆြ စိစစ္ ခြဲျခားႏိုင္ေသာ္လည္း တန္ခ်ိန္ သုံးရာေအာက္ ေရယာဥ္မ်ား ျဖစ္သည့္ ငါးဖမ္းေရယာဥ္ႏွင့္ အျခား ေရယာဥ္မ်ားအား ေရဒါ ပုံရိပ္ ဖမ္းယူ ရရွိေသာ္ လည္း ရန္သူ မိတ္ေဆြ ခြဲျခားႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း၊ ဧရိယာ ၁၄၄၉၁၁၁ စတုရန္းမိုင္ ရွိျပီး ကမ္းရိုးတန္း အရွည္ ၁၂၆၀ မိုင္ ရွည္လ်ားေသာ ျမန္မာ့ ပင္လယ္ ျပင္အား လုံျခဳံ စိတ္ခ်စြာ ကာကြယ္ႏိုင္ရန္ ပို ့ေဆာင္ေရးႏွင့္ အျခား ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ အဖြဲ ့အစည္း မ်ား ပူးေပါင္းျပီး ေရေၾကာင္း လုံျခဳံေရးကို တိုးျမွင့္ ေဆာင္ရြက္သြားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ကာကြယ္ေရး ၀န္ၾကီးဌာန ဒုတိယ ၀န္ၾကီးက ေျပာခဲ့သည္။(Xinhua)